Osiem punktów wg.Carlosa Castanedy

Ostatnio „chodzi” za mną wizja centrum i ośmiu połączonych z nim punktów coś jak ośmioramienna gwiazda .. W między czasie odświeżam lekturę C.C.i trafiłam na fragment w,którym Don Juan mówi Carlosowi o takich ośmiu punktach w,które człowiek może wysłać swoją świadomość.Co prawda czytając ten fragment przed oczami stanęło mi raczej kabalistyczne drzewo życia niż ośmioramienna gwiazda …ale być może to wszystko się ze sobą splata…..

fragment książki „Odrębna rzeczywistość” C.Castanedy

-Twój umysł jest nastawiony na szukanie tylko jednej strony tej sprawy-powiedział.

Sięgnął posuchą gałązkę i poruszył nią w powietrzu.Nie rysował w powietrzu ani nie robił żadnych znaków. Przypominało to raczej ruchy,jakie wykonywał przy usuwaniu śmieci ze sterty nasion.Jego gesty wyglądały jak delikatne szturchanie albo drapanie powietrza gałązką.Odwrócił się i spojrzał na mnie.Machinalnie wzruszyłem ramionami w geście zakłopotania.Przysunął się bliżej i powtórzył te same ruchy,rysując osiem punktów na ziemi.Zakreślił pierwszy punkt.
-Jesteś tutaj – powiedział -My wszyscy jesteśmy tu.To jest uczucie ,a posuwamy się stąd dotąd.

Zakreślił drugi punkt, który narysował dokładnie nad pierwszym.Potem przesuwał gałązkę tam i z powrotem pomiędzy tymi dwoma punktami ,żeby pokazać, że panuje między nimi  duży ruch.
-jest jednak jeszcze sześć punktów, które człowiek może opanować -powiedział.- Większość ludzi nie ma o nich pojęcia.

Umieścił gałązkę między punktem pierwszym a drugim i postukał nią w ziemię.

-Poruszanie się między tymi dwoma punktami nazywasz zrozumieniem.Robiłeś to przez całe życie.Jeśli mówisz,że rozumiesz moją wiedzę,to nie zrobiłeś nic nowego.

Następnie połączył liniami kilka z ośmiu punktów.Wyszła z tego długa, trapezoidalna figura,mająca osiem centrów i nieregularnie promieniująca

-Każdy z tych pozostałych sześciu punktów jest światem, tak jak uczucie i rozumowanie są dwoma światami dla ciebie -powiedział
-Dlaczego osiem punktów ? Dlaczego nie nieskończona ilość, jak w okręgu?-Zapytałem
Narysowałem na ziemi okrąg.Don juan uśmiechnął się.
-Z tego co ja wiem ,jest tylko osiem punktów,które człowiek potrafi opanować.Może to kres ludzkich możliwości. Mówię: opanować, nie zrozumieć, dotarło to do ciebie? Ton jego głosu był tak zabawny,że roześmiałem się.Naśladował a raczej przedrzeźniał mój wymóg precyzyjnego używania słów.
-Twój problem polega na tym,że chcesz wszystko zrozumieć,a to nie jest możliwe.Kiedy upierasz się przy zrozumieniu,nie uwzględniasz  całości swojego ludzkiego wymiaru.Blokująca cię przeszkoda pozostaje nienaruszona.Dlatego właśnie przez te wszystkie lata prawie nic nie zrobiłeś.Otrząsnąłeś się z uśpienia,to prawda,ale to można było osiągnąć też w innych warunkach.

……….

 

Kabalistyczne drzewo życia może coś je łączy z ośmioma punktami Don Juana może nic i tylko w moje głowie istnieje pewien związek:

koz_rys

 

 

 

a tu ciekawe spojrzenie na owo drzewo życia w odniesieniu do galaktycznych światów 🙂

 

 

energo_enneagram_01

Skomentuj

