Medytacja

Avemi prosiłabym napisała coś o medytacji,co chętnie czynię,choć trochę to trwało 😉

Jak medytować.. jak skutecznie wyciszyć wciąż pędzący wieloma częstokroć torami umysł.

medytacja21

Może zacznijmy od tego,że medytacja niejedno ma imię.Często medytujemy sami o tym nie wiedząc.Kiedy oddajesz się wykonywaniu jakiejś czynności,która pochłania cię bez reszty.Kiedy czytasz zajmująca książkę a twój umysł zajmuje się tworzeniem obrazów do czytanych słów,wtedy do pewnego stopnia medytujesz.Oczywiście jest też wyższa szkoła jazdy medytacyjnej polegająca na opróżnieniu umysły z myśli i zawieszeniu go w całkowitej ciszy ale to przychodzi w miarę praktyki. Skupmy się może na tym jak ruszyć w ogóle z miejsca 🙂

medytacja-aba

Gdy nie staramy się wywołać stanu medytacyjnego „na siłę” np. zmuszając się do obserwacji oddechu ale oddajemy się naszej pasji zauważamy wtedy ,że stan medytacyjny staje się prosty i łatwy do osiągnięcia i jest jednym z naturalnych stanów naszego umysłu. Inaczej sprawy się mają kiedy usiłujemy ten stan wywołać poprzez przeróżne techniki opisane w poradnikach.Okazuje się wtedy,że utrzymanie ciszy umysłowej staje się nie lada wyzwaniem.Praktykowanie wymaga sporego samozaparcia i często kończy się zniechęceniem początkującego adepta .Podążając za radością,której każdy umysł pragnie doświadczyć najlepiej jest znaleźć formę medytacji pasującą do naszego temperamentu i zamiłowań. Umysł chętniej podąża za tym co lubi, za tym co go inspiruje. Medytować można tańcząc, śpiewając, biegnąc w maratonie, gotując obiad. Błędem jest zakładać,że medytuje się tylko siedząc w pozycji lotosu i paląc kadzidła. Derwisze osiągali stany medytacyjne wirując w najlepsze.Śpiewy, modlitwy,Joga mogą znacząco wpłynąć na stan naszego umysłu sprzyjając jego wyciszeniu.

mieszny-czerwony-kot-robi-joga-pozyci-50752506

A co w sytuacji kiedy czytasz moje słowa i myślisz sobie,że do bani te wszyskie porady ,biegać nie lubisz tańczyć tym bardziej utrzymanie świadomego oddechu to mordęga ogólnie masz kłopoty z wyciszeniem umysłu nawet przy czynnościach, które pozornie cię zajmują bez reszty.

Cóż w takim przypadku radziłabym sięgnąć po najpotężniejsze narzędzie dane człowiekowi..po wyobraźnie! Sam Einstein mówił,że bez niej niczego by nie dokonał.Wyobraźnia stanowi doskonałą trampolinę w odmienne stany umysłu i jest zawsze z tobą!

Najprostszą techniką medytacyjną jest,więc zacząć sobie wyobrażać to o czym marzysz wspaniałe miejsce, podróż, lot w kosmos.. to co cię zainspiruje wywoła radość a tym samym gotowość by zatopić się głębiej w swoje wnętrze.

Tą jakże banalną ale bardzo skuteczną technikę można wykorzystać również do uzdrawiania siebie np. wizualizując płynącą ożywczą energię przez bolące miejsce w ciele. Kiedy rozpoczynasz taką wizualizację uruchomioną przez wyobraźnię,myśli przestają płynąć bez ładu i składu przestajesz mówić do siebie ponieważ umysł zajęty jest pracą tworzenia obrazów.Niepostrzeżenie uruchamia się stan medytacyjny, który pochłania całą uwagę.Z czasem praktykując zaczniesz zauważać moment w, którym przestaniesz być kreatorem a staniesz się obserwatorem tego co przepływa na planie twojego umysłu.

To chyba na tyle życzę udanej zabawy w eksploracji swojego wnętrza i całego wszechświata zarazem 🙂

Altea

Reklamy

18 uwag do wpisu “Medytacja

      • Wyciszenie z pewnością pomaga na cierpienie, o które pytasz w różnych odcieniach.
        Każde wejrzenie w siebie pomaga odkryć,nurtujące człowieka tematy np.dlaczego doświadcza się mobbingu.Dlaczego wpadło się w uzależnienie.
        Toltecy taki przegląd siebie nazywają Rekapitulacją …odbywa się w wyciszeniu i skupieniu polega na ponownym wglądzie w całe swoje dotychczasowe życie w najdrobniejszych szczegółach …:)

        Polubienie

      • dziękuję… wgląd mam, ale czasem działam wbrew sobie – nie jak Toltec, niektóre złe rzeczy wymusza sytuacja… jak wtedy się wyciszyć przecież ludzie nie potrafią kochać na zawołanie, cierpieć lub pozbyć się cierpienia. Czy znalazłaś coś na temat? 🙂

        Polubienie

      • „…dziękuję… wgląd mam..”
        Wejrzyj,więc w cierpienie poszukaj schematów …zanalizuj je a na końcu puść oddychając głęboko,spokojnie robiąc wdech ze skręconą głową w prawą stronę wydychając przekręcając głowę w lewą stronę…puszczaj swoje przeanalizowane emocje i przeżycia.

        Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s